Başlıksız

Bu yazının başlığı yok fakat bir ortaya çıkış nedeni var. Yazı belirli kişilere değil, belirli bir bakış açısına yönelik. Bu bahsedilen bakış açısı bir zamanlar benim sahip olduğum ancak daha sonra gözyaşları içerisinde farkettiğim ve terkettiğim bir bakış açısı. Bu nedenle içerik, öncelikle kendime yazılmış bir içerik. Son günlerde konuşulanlar ve düşünülenler üzerine Markos 3:1-6’nın bir uyarlamasıdır. Altyapısı için o metne bakmanızı öneririm.

İsa yine sosyal medyaya ve ayrıca insanların son zamanlarda olanları konuştukları bir kiliseye uğradı. Bazıları son günlerde özellikle eşcinsellerin evlilikleri konusunda tepkilerini ve görüşlerini belirtmekteydiler. Herkes O’nun kendi tarafında olduğundan emin gibiydi. Bir grup diğerine bakıp söylenenlere şaşırmakta, diğer bir grup ise bu kişileri bu tanrısız çağın gidişine göre düşünmekle suçlamaktaydı. İsa bütün söylenenleri dinledikten sonra kilisedekilere şunları sordu:

Benim kutsal müjdeme göre, Musa’nın Yasası’ndan ayet alarak söylediklerinizi kanıtlamak için kullanmak mı doğru yoksa bütün Yasa’yı ‘komşunu kendin gibi sev’ buyruğunun ışığında yorumlamak mı?

Günahkar olduğunu düşündüğünüz insanları, benim sevgime ve dünya için ölümüme yöneltmek mi doğru yoksa Sodom ve Gomora’ya benzediklerini söylemek mi doğru?

‘Onlar’ dediğiniz eşcinsellerin ne kadar günahlı bir şey yaptıklarından bağıra bağıra bahsetmek mi doğru, yoksa açgözlülük, para sevgisi, hırs, kibir, gurur ve bencillik gibi defalarca bahsettiğim günahların sizde nasıl gözüktüğünü düşünmek mi?

Ben, insanları sadece Kutsal Ruh’un değiştirebileceğini söylediğim halde, bu Ruh’u deneyim etmemiş ve sizden farklı olanların yargılanması mı doğru yoksa sizlerin Kutsal Ruh olmadığınızı hatırlayarak alçakgönüllü olmanız mı?

Bu nedenle benim seçtiğim ve sevdiğim eşcinsellere ‘değişmeden olmaz’ demeniz mi doğru yoksa benim işimi bana bırakmanız mı?

Benim sözlerimi ahlak sözlüğü gibi insanların yüzlerine çarpmanız mı doğru yoksa aynı kitabın bir ayna olduğunu hatırlayıp aynada kendi yüzünüze bakmanız mı ?

Benim ‘benzeyişimde’ dediğim kişileri sadece cinsel tercihleri ile tanımlamak mı doğru yoksa benim benzeyişimde olmalarından dolayı, yani insan olmalarından dolayı onları sevip, haklarını savunmanız mı doğru?

Cinsellikle ilgili konulardaki bütün günahlarınız önümde olmasına rağmen eşcinselliği ‘daha kötü’ günah kategorisine koymanız mı doğru yoksa benim kilisemde, gözlerimin önünde yaptıklarınızı hatırlayarak başınızı eğmeniz mi doğru?

Her ne kadar bazıları ‘Ama Romalılar, ama 1. Korintliler?’ demesine rağmen çoğunluğundan ses çıkmadı. İsa çevresindekilere öfkeyle baktı. Yüreklerinin duygusuzluğu O’nu kederlendirmişti.

Bir Cevap Yazın

